Çiğli Tramvayı Hizmete Girdi
İzmir Büyükşehir Belediyesi, temeli üç yıl önce atılan Çiğli Tramvayını on binlerce İzmirlinin katıldığı törenle hizmete açtı. Lider Soyer, Çiğli Tramvayı’nın ilk yolcusu oldu. İzmir’in gurur gününde konuşan Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Bugün İzmir’den 40 alıp 1 verenin utanacağı, yüzde 40’a rağmen dev yatırımlar yapmayı başaranların ise gurur duyacağı gündür.” Başkan Soyer, Çiğli Tramvay seferlerinin 19 Şubat’a kadar ücretsiz olacağını duyurdu.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in “İzmir’i demir ağlarla öreceğiz” sözleriyle ortaya koyduğu vizyon doğrultusunda, aynı zamanda 3 raylı sistem yatırımının da devam ettiği kentte Çiğli Tramvayı hizmete açıldı. Karşıyaka ile Çiğli’yi birbirine bağlayarak bölgedeki araç trafiğini rahatlatacak Çiğli Tramvayı, on binlerce İzmirlinin katıldığı törenle yolculuğuna başladı. Çiğli EVKA-5 Kavşağı’nın bulunduğu alanda düzenlenen açılış töreninin ardından sevilen sanatçı Can Bonomo konser verdi.
BAŞKAN SOYER İLK KEZ KATILDI
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Karşıyaka Tramvay Atölyesinden Çiğli Tramvayı’na binerek tören alanına geldi. Törene Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, İzmir milletvekilleri, ilçe belediye başkanları, siyasi parti, dernek, oda ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri, mahalle muhtarları ve bürokratlar katıldı. Tören, Çiğli Tramvayı’nın tanıtımını gösteren videoyla başladı.
” BUGÜN İZMİR HALKININ HAKLARINI ALDIĞI GÜNdür”
İzmir’in gurur gününde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Bugün her türlü haksızlığa, kibir ve taassubun karşısında dimdik duran İzmir’in günüdür. Bugün İzmir üvey evlat muamelesi görüyor çünkü her zaman demokrasiden yana oy kullanıyor” , laiklik ve Atatürk.” Halkının haklarını aldığı gündür. Bugün pandemiye, afetlere, ekonomik krize rağmen 4 buçuk milyon insanın İzmir aşkıyla kenetlendiği gündür. Bugün İzmir’den 40 alıp 1 verenlerin utanacağı, bire kırk ihtimale rağmen dev yatırımlar yapmayı başaranların gurur duyacağı gün. Bugün onların dövizlerinin yükseldiği gündür “İzmir’de korunan mevduat değil, emek korumalı hizmet anlayışımızın meyve verdiği gündür. İzmir’i demir ağlarla örmeye söz verdik. Bugün haklı olduğumuzu hissettiğimiz gündür.” İzmir halkına verdiğimiz sözü tutmanın gururu ve heyecanı. Çiğli Tramvayı şehrimize hayırlı ve uğurlu olsun” dedi.
” “İZMİR’İ DEMİR AĞLARLA ÖRTÜLEYECEĞİZ DEDİĞİMİZDE BİZE İNANMAYANLAR VARDI”
Başkan Soyer, “Dün gibi hatırlıyorum. 5 yıl önce İzmir’i demir ağlarla öreceğimizi söylediğimizde bize inanmayanlar vardı. Bazıları hayal satıyor, eskileri satıyor” dedi. Yapamadık. Bu adamlar da yapamıyor. Biz yaptık. ‘Parayı bulamıyorlar’ dediler, bulduk. ‘Bu insanlar kendi eşyalarını bile tamir edemiyor’ dediler. İzmir’i bize verin’ dediler ama her zamanki gibi unuttular. Biz Mustafa Kemal’in çocuklarıyız kardeşim. Güzel İzmirliler, bu şehre olan bağlılığımızın aşamayacağı hiçbir engel yoktur. Bizi gömmeye çalıştılar, biz tohumlarız. “Unuttular. Sayımızı her zaman artırdık. Biz hep yıkıldığımızı düşündükleri yerden ayağa kalktık. Biz bu topraklar için canını veren Kuvayi Milliye’yiz. Biz Yörük Ali Efe’yiz, Börklüce Mustafa’yız, Hasan Tahsin’iz” dedi.
İZMİR’E 41 YILDA 5 MİLYARLIK RAYLI SİSTEM YATIRIMI
İzmir’de Ulaştırma Bakanlığı’nın yaptığı metro yatırımının bulunmadığını belirten Başkan Soyer, “5 yıllık görev sürem içerisinde İzmir’e 1 milyar 235 milyon euroluk, yani yaklaşık 41 milyon euroluk raylı sistem yatırımı yapıyoruz. bugünkü piyasa kuruyla milyar lira. Üstelik bunların hepsi sadece İzmir’de yapılıyor.” Belediyemiz başarılı olamadı. Cumhuriyet Halk Partili belediyeler İstanbul’da, Ankara’da, Eskişehir’de ve tüm belediyelerimizde yerel yönetim destanı yazdı. 5 yıl gibi kısa bir sürede metroları, yolları yaptık; 11 büyükşehirde sosyal belediyecilik hep birlikte omuz omuza. Peki merkezi hükümetin bu beş yılda İzmir’e ne kadar raylı sistem yatırımı layık gördüğünü biliyor musunuz? 3 milyar lira değil. 3 milyon lira değil. 300 bin lira değil. 30 bin lira bile değil. Sadece 3 bin lira. Lira, kardeşlerim. 3 bin lira, 3 bin! 20 Gevrek parası. Bu saatlerde 10 yıl önce temelini attıkları şehir hastanesini 2014 yılında açma konusunda yarım kaldıklarını biliyoruz. Üstelik bunu tüm riskleri ve kayıpları gözeten Hazine garantili bir sistemle yapıyorlar. Kapitalistlerin halkın üzerindeki ve 5 çetelerin zenginliğine zenginlik katıyor. ” dedi.
” “İzmirliler bu oyuna yutulmayacak”
“İzmir’den kırk alırsın, bir verirsin” diye sözlerine devam eden Başkan Soyer, “Verdiğiniz nimetmiş gibi bu şehrin insanına hakaret ediyorsunuz. Kimse kusura bakmasın. İzmir bu oyunu kabul etmez. Yıllardır İzmir’e geliyorsunuz. Gördes Barajı’nı biz yaptık.” “Sizler ‘Suyu İzmir’e getirdik’ dediniz. Ama siz İZSU’ya, İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne yani İzmir halkına para ödettiniz. Tabanı çatlak olan ve suyu geçmeyen Gördes Barajı’nın müteahhitliğine yaptırdınız. Suyu tutan, İzmir halkının vergileriyle zengin olan İzmir, buna rağmen hala gelmeyen su barajının parasını ödedi.” “DSİ’ye ödeme yapmaya devam ediyor” dedi.
” 183 MİLYON EURO’LUK GÖZ DÖNEMİ YATIRIM”
Başkan Soyer ayrıca, “Bugün İzmir tarihinin dönüm noktalarından biridir. 183 milyon euroluk göz kamaştırıcı bir yatırımla İzmir’e kazandırdığımız Çiğli Tramvayı’nın kurdelesini kesiyoruz. Tramvay inşaatına başladık. Kendi dönemimizde bitirdik, kendi dönemimizde de tamamladık. Narlıdere Metrosunu önceki döneme göre yüzde 100 tamamladık. 12. kademede devraldık, yüzde 100 tamamladık. Birkaç hafta sonra da hizmete girmiş olacağız. 287 milyon avroluk yatırımla Narlıdere Metrosu’nu cumhuriyetimizin 100’üncü yılına ithaf etmek için yeniden bir araya geldik. Metro Buca’ya gelecek dedik. Getiriyoruz. 9 Ocak’ta Buca’da olacak. “Dev Köstebek” olarak adlandırılan tünel açma makinelerini yer altına indirdik. 765 milyon euroluk yatırımla İzmir tarihinin en büyük raylı sistem projesi olan Buca Metrosu’nun üretimine tüm hızıyla devam ediyoruz. Her metrekaresi, her biri Metrelik, bu dev raylı sistem yatırımının her santimetrekaresinde sarayın değil halkın teri var. Alnı parlak, kafası beyaz, kimseye boyun eğmeyen, kimsenin önünde ellerini bağlamayan İzmir’in çabası var. Mustafa Kemal’in çocuklarının katkısı oldu. Bu tramvayın esasında hırsızlık ve harami yoktur. Dürüstlük ve cesaret vardır. Yatırımlarımızda adam kayırma veya vurgunculuk yoktur. Birlik var, dayanışma var. Bu meydan hırslıların ve beceriksizlerin meydanı değil. Bilekleriyle, akıllarıyla, vicdanlarıyla mücadele edenlerin meydanıdır” dedi.
” DENEME SEFERLERİ 19 ŞUBAT’A KADAR ÜCRETSİZDİR”
Çiğli Tramvayı hakkında bilgi veren Başkan Soyer, şunları söyledi:
“Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına ithaf ettiğimiz bu çalışma Çiğli Tramvayımız toplamda 14 durak ve 12 kilometreden oluşuyor. Bağlantısını sağladığımız Çiğli Tramvayı ile 100 bin İzmirlinin günde güvenle seyahat etmesini sağlayacağız. Karşıyaka’da mevcut tramvay hattı ile 19 Şubat’a kadar devam edecek metromuzun deneme seferleri tüm yolcularımıza ücretsiz hizmet verecek. 5 yılda İzmir tarihinin en büyük yatırımlarını hiç ayrılmadan İzmir’e kazandırdık. Kimsenin cebinden bir kuruş çıkmadan, bir lira bile kamu kaynağı israf edilmeden, İzmir tarihinde bir dönüm noktası olan raylı sistem devrimlerimizi görev sürem içerisinde tamamlamayı ümit ediyorum. Büyük bir gurur duyuyorum. Bu tarihi günde, Huzurunuzda bir kez daha söz veriyorum. Takdirinizle son nefesime kadar bu güzel şehre İzmir aşkıyla hizmet etmeye devam edeceğim. Bu şehri İzmir’in hakkını çalmak isteyen yolsuzluk yapanlardan, hırsızlardan koruyacağım. İzmir’i ganimet olarak görenler. Kendi karakterini, cumhuriyete bağlılığını küçümseyen dalkavuklara asla izin vermedim, vermeyeceğim. İzmir, halkın cebini boşaltarak kendi cebini doldurmaya çalışan hırsızların hayallerini bir kez daha süslüyor. Bugüne kadar yaptığım gibi hepsiyle yüz yüze mücadele etmeye hazırım! Benimle direnmeye hazır mısın? Bu ülkenin demokrasisinin, refahının, kardeşliğinin ve huzurunun askeri olarak İzmir’i daha da güçlendirmeye hazır mısınız? Birlikte daha umutlu ve coşkulu bir yürüyüşe hazır mısınız? Buradaki kararlılığımızın en güzel eserlerinden biri de Çiğli Tramvayıdır. İzmir’in en yeni raylı sistem sınırı Çiğli Tramvayı, 4 buçuk milyon İzmirliye ve tüm İzmir’e hayırlı bir hediye olsun. Daima demokrasi. Daima Cumhuriyet. Her zaman İzmir”.
” SİZDEN MEMNUNUZ TUNÇ BAŞKANIM”
Çiğli halkının yıllardır tramvayı sabırsızlıkla beklediğini belirten Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, “Önderliğimize ve Büyükşehir Belediyesi çalışanlarına teşekkür ediyorum. Tramvay, ucuz olmasının yanı sıra Çiğli için gelişen bir araçtır. , çevre dostu ulaşım aracı. Çiğli’yi denizle bağlayacağız dedik. Tramvay köprü üzerinden denize iniyor. Çiğli vatandaşları denize hem yürüyerek hem de bisikletle ulaşabilecek. Tramvay Bizim için meydan, cadde, deniz anlamına geliyor. Tramvay birçok avantajı beraberinde getiriyor. Çiğli tramvayla artık İzmir’in kalbinde. Çiğli’nin büyükşehir ilçesi diyebiliriz. Çiğlililer olarak sizlerden memnunuz. ” Başkan Tunç” dedi.
KARŞIYAKA İLE ÇİĞLİ’Yİ BİRLEŞTİREN SÜREÇTE NELER OLDU?
Çiğli Tramvayı’nın temeli 2021 yılında atıldı. 14 duraktan oluşan 12 kilometrelik hattın inşası kapsamında Karşıyaka ile Çiğli’yi birbirine bağlayan ve bisiklet yolu da bulunan 750 metrelik viyadük ilçe halkının hizmetine sunuldu. İzmir. İZBAN ile yolcu entegrasyonunun gerçekleştirileceği Semra Aksu Caddesi yayalaştırıldı. Tramvay hattı Çet Sanayi Bölgesi, Çiğli Devlet Hastanesi, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet verecek. Çiğli Tramvay Hattının Karşıyaka hattıyla bağlantısı Karya Kavşağı’nda kuruldu. Hat, inşa edilen viyadük üzerinden Ekol Kavşağı’na, oradan da Atatürk Caddesi’ne kadar ilerleyecek. Atatürk Caddesi’nden Semra Aksu Caddesi’ne, oradan da Eski Havaalanı Caddesi ve Doğa Koleji Kavşağı’na giderek daha sonra Çiğli Devlet Hastanesi ve Çet Sanayi Bölgesi’ni geçerek Evka-5 Kavşağı’na gelecek. Buradan Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne ulaşılacak. AOSB bünyesinde Katip Çelebi Üniversitesi’ne ulaşan hat, AOSB içerisinde devam ederek Nazım Hikmet Ran Caddesi’ne ve tekrar Ekol Kavşağı’na gelerek halkasını tamamlayacak. Çiğli Tramvayı bölgeye yeni bir soluk getirecek, trafiği rahatlatacak, bölgedeki hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracak.